Wij krijgen ze ook: veelgestelde vragen. Misschien heeft u één van onze collega’s wel eens aan de lijn gehad. Onze ervaren klantcontactmedewerkers staan u namelijk graag te woord.

"Agentschap Telecom, u spreekt met..."; In deze rubriek de meestgestelde vraag van de afgelopen tijd

Wendy: "Ik hoef er niet over na te denken wat de meestgestelde vraag is van de laatste tijd. We krijgen elke dag talloze vragen over de zogeheten binding met Nederland. Op 1 juli 2019 is namelijk de wet veranderd. Vanaf die datum moet iedereen die een marifoon of andere maritieme zendapparatuur registreert, verklaren dat hij of zij, of het schip een band met Nederland heeft. Wie voor die tijd al een of meerdere registratie had, heeft tot 1 juli 2020 de tijd om dit te regelen."

Wendy: "Gelukkig hebben we sinds kort een webpagina met een kort stappenplan. Zo kunt u precies zien hoe u de binding met Nederland aan kunt geven."

"Maar hoe regel je dat nou? Dat kan door de situatie die op u van toepassing is aan te vinken in Mijn Agentschap Telecom op de website. Zo kunt u aangeven dat het schip is ingeschreven bij het Kadaster. Is dat niet het geval dan moet de eigenaar ingeschreven staan bij de Basisregistratie personen. En bedrijven trouwens bij de Kamer van Koophandel. Ziet u in het lijstje niks dat van toepassing is, maar vindt u toch dat u een relatie met Nederland hebt? Mail ons dan om te vertellen waarom u dat vindt. Let op! Het feit dat u alleen een ligplaats in Nederland heeft is niet voldoende en ook alleen een Nederlands paspoort niet.

Kunt u niet aan de nieuwe regel voldoen, trek dan de maritieme registratie(s) in. Wie dit voor 31 december 2019 doet ontvangt geen factuur van ons. Dat betekent natuurlijk wel dat de maritieme zendapparatuur niet meer gebruikt mag worden."

Ons Klantcontactcentrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 - 17.00 uur via 050 - 587 74 44