Wij krijgen ze ook: veelgestelde vragen. Misschien heeft u één van onze medewerkers wel eens aan de lijn gehad. Onze ervaren klantcontactmedewerkers staan u namelijk graag te woord.

'Agentschap Telecom u spreekt met...’; In deze rubriek de meestgestelde vraag van de afgelopen tijd

Voor welke communicatieapparatuur op het water is een vergunning nodig? En welke moet je registreren? Die vraag komt regelmatig bij ons binnen. Eric: 'Op de website hebben we een heel mooi overzicht staan van alle apparatuur op Registreren of vergunning aanvragen. Vaak zijn hier de meeste vragen al mee beantwoord.'

'Ook vragen de klanten ons regelmatig wat ze geregeld moeten hebben naast de registratie. Zo moet je bijvoorbeeld voordat je een marifoon mag gebruiken, eerst een bedieningscertificaat halen en de identificatiecodes instellen. Daarvoor hebben we handig Stappenplan voor gebruik marifoon op onze site staan.'

Eric: 'We beantwoorden overigens niet alleen maar vragen op het gebied van maritiem, maar het is nu eenmaal zomer. We krijgen ook veel vragen over evenementenvergunningen (daarover in de volgende nieuwsbrief meer) of radioroepnamen voor radiozendamateurs. Eigenlijk over alle gebieden waarop Agentschap Telecom actief is: onze nieuwe bedrijfsfilm geeft daarvan een mooi beeld.'

Nederland ontwaakt.
Vanaf het moment dat we wakker worden,
staan we in verbinding met de wereld en elkaar.

Thuis, onderweg, en op het werk, telecommunicatie is overal.
Onlosmakelijk onderdeel van het leven.

Geen wolkje aan de lucht.
Stabiel en veilig.

Agentschap telecom staat voor betrouwbare netwerken.
Zodat jij altijd en overal kunt rekenen op veilige verbindingen.

Een robuuste technische  infrastructuur.
Van diep onder de grond, tot hoog in de lucht.

Grenzeloze inzet.
Ruimte voor technologieën van morgen.

Vooruit en klaar voor de toekomst! Voor een veilig verbonden Nederland.
Agentschap Telecom.

Nieuw registratiesysteem: Mijn AgentschapTelecom

Eric: 'Registraties regelen kan vanaf deze week via een nieuw systeem: Mijn Agentschap Telecom. Inloggen kan bijvoorbeeld via DigiD. Bestaande registraties krijg je direct te zien en verder wijst het systeem zich vanzelf. Voor vragen zijn wij natuurlijk altijd bereikbaar.'

Het nieuwe klantportaal van Agentschap Telecom